سه شنبه 29 اسفند 1402

Lync

نرم افزار Microsoft Lync

Lync چیست

مایکروسافت لینک تجربه برقراری یک ارتباط دلچسب از طریق دستگاه های ارتباطی موجود است. مایکروسافت مدعی است که از این طریق میتواند همه جا، همه وقت و به هر طریقی ارتباط را برقرار سازد.

 

Lync یک برنامه نسبتا جدید و کاملا زیرساختی و کاربردی است که در کل برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرار میگیرد.

 

Lync ابزاری است برای ارتباطات یکپارچه، به شما اجازه می دهد تا ببینید که چه کسی در شبکه در دسترس است و امکان برقراری انواع تبادل اطلاعات و ارتباط را به سادگی برای شما ایجاد میکند. این نرم افزار در اصل ادغام تمام روش های مختلف ارتباط آنلاین در دفتر مرکزی را برقرار می کند، مانند تلفن، پست الکترونیک، ویدئو کنفرانس، وب کنفرانس، پیام های فوری، پست صوتی، فکس، و ...، که بسیار متناسب با برنامه های کاربردی مایکروسافت آفیس است. در ضمن Lync منجر به کاهش نیاز به سفرهای غیر ضروری می شود.


 

 

 

Lync در واقع چه کاری انجام میدهد؟

مایکروسافت Lync سرور با بهره گیری از چندین نوع تکنولوژی IT امکان برقراری انواع ارتباطات بین کاربران را فراهم می آورد، بر روی یک کامپیوتر سرور 64 بیتی اجرا می شود و تحت شبکه فعال میگردد و در نهایت با کاربری آسان در دسترس کاربر نهایی قرار میگیرد.

 

به عنوان مثال، شما می توانید امکان یک گفتگوی چند نفره با استفاده از پیام های کوتاه، تلفن و یا ویدئو را ایجاد کنید.میتوانید چند نفر را در لیست تماس خود انتخاب کنید و راست کلیک کنید گزینه ای مانند ارسال پیغام از طریق مسنجر را انتخاب کنید، و یا شروع به یک کنفرانس تلفنی کنید . شما می توانید بااضافه کردن دستگاه های USB مانند گوشی های تلفن، هدست، بلندگو، میکروفون، و دوربین های وب به سادگی از آنها برای تماس استفاده کنید. کاربران می توانند تمامی امکانات تصویر، زنگ، تماس خودکار، تنظیم نور، نمایش وضعیت و تماس به پست صوتی و یا به تلفن های همراه خود را به سادگی برروی Lync با امنیت بالا تنظیم و کنترل کنند.

 

این نرم افزار با بهره گیری از ویندوز سرور به همراه بانک اطلاعاتی sql و ترکیبی از امکانات Microsoft Outlook و Microsoft Exchange Serverدرنهایت زیرساختی بسیار کاربردی برای برقراری انواع ارتباطات را به وجود می آورد و در نهایت یک جایگزین فوق حرفه ای و در عین حال با کاربری آسان برای مسنجر مایکروسافت است.